Countdown to Thailand

23 januari 2023 - Delft, Nederland

Welkom bij mijn nieuwe blog. Op deze pagina ga ik dagelijks onze avonturen in Thailand vastleggen. Ik zal verhalen delen en foto's van wat we beleven, eten, meemaken, tegenkomen, wat me opvalt en wat me angst aan jaagt natuurlijk. Ik neem jullie mee in de ups en downs van deze reis waar ik mezelf hoop te ontdekken... Haha, grapje natuurlijk. We gaan voor de cultuur, het eten, de familie van Maz, het landschap, dat soort dingen.

Voor mij is het de verste reis die ik tot nog toe ga maken. Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan Turkije en ik ben nauwelijks zenuwachtig dat daar verandering in gaat komen. We vertrekken op 31 januari en komen op 1 februari aan in Bangkok. De eerste anderhalve dag hebben we voor het gemak vast vrijgehouden zodat ik kan bekomen van de cultuurschok. Om een paar voorbeelden te noemen:

• De temperatuur is flink hoger,
  • de mensen een stuk kleiner,
  • het ruikt anders,
  • er kruipen slangen uit het toilet,
  • het eten is pittig genoeg om door de bodem van een pan te branden en
  • elektriciteitsmasten zien er uit als een bord spaghetti.

Oftewel, genoeg om aan te moeten wennen.

In de komende dagen zal ik wat delen over de status van de voorbereiding, de status van mijn zenuwen (euuhh, nergens voor nodig Jarl! Is gewoon hartstikke gaaf! Ja, ehh nou en, ik vind het wel spannend....).

Dus, blijf op de hoogte en volg mijn (leed)vermaak in Thailand!

1. Joost:
    24 januari 2023
    Hi Jarl, leuk om jullie zo kunnen volgen .
    Veel plezier met de voorbereidingen ik ben benieuwd naar jullie avonturen .
    En niet alle spinnen zijn giftig hoor ;)
  2. Rita:
    25 januari 2023
    Ben heel benieuwd naar jullie avonturen! En echt, geloof me, avontuur is leuk! En een beetje spannend, maar dat is dus leuk 😉
    Veel voorpret én natuurlijk hele goede reis!