18 Februari: Bangkok part 2

18 februari 2023 - Bangkok, Thailand

Het zit er al weer bijna op. Over een paar dagen vliegen we terug naar het koude kikkerlandje. Maar voor het zo ver is hebben we gelukkig nog een paar dagen in de drukke stinkstad die ze Bangkok noemen. Ik word wakker. Niet omdat ik heerlijk ben uitgerust maar omdat er iemand onrustig in bed ligt te zijn en omdat er buiten een soort orkestgroep van kikkers, vogels en insecten een verhitte discussie houden. Het is ongeveer 7 uur 's ochtends en we vliegen rond 12 uur, dus dat wordt haasten! Nou oké, dat valt wel mee. Toch verlaten we vrij vroeg ons hutje aan het water en zeggen nog even gedag tegen de resortkat.

IMG_20230218_084726114_HDR-01

We stappen in bij de Grab chauffeur (wij komen er helaas nu pas achter dat je met Grab (een soort Uber) heel makkelijk een chauffeur besteld en online de prijs al vast legt). Hij rijdt ons binnen 20 minuten naar het vliegveld van Chiang Rai waar we er achter komen dat we inderdaad voor niets hebben lopen stressen, de incheck balie is nog zeker een uur gesloten. Dus wij nemen plaats tussen 50 rennende tieners en wachten geduldig tot we onze grote tassen kunnen meegeven en door de douane kunnen. In de tussentijd eten we nog even een zakje kroepoek en verbaas ik me over de inventiviteit. Ik zeg nog, een beetje chili-jam zou hier superlekker bij zijn. En per abuis trekt Maz een zakje chili-jam uit de zak zoals wij vroeger deden met de flippo's. Na een uur wachten brengen we onze koffers naar de incheckmevrouw en maken ons op voor de douane. Het vliegveld van Chiang Rai is zo klein dat er welgeteld 2 detectorpoortjes waren en we ons slechts 20 meter verplaatst hadden. Er was dan ook geen shopping, geen gekkigheid. Gewoon een koffiehoekje en een hoop stoelen. Had ik al gezegd dat we een beetje te vroeg waren?

IMG_20230218_100951053_BURST001-01

We hebben gekozen om te vliegen omdat het qua prijs niet zo veel uitmaakte, maar het scheelt bijna 12 uur reistijd die we niet in een trein hoeven door te brengen. Het enige dat we moesten doen was premium-priority-dinges vliegen. Niet omdat we na de busreis zo verwaand zijn, maar omdat we anders geen tas van 19 kilo mogen meenemen... De vlucht duurt bij elkaar nauwelijks een uur, maar omdat we dus fancy vlogen hadden we immens veel beenruimte én een snackbox!

IMG_20230218_125041383-01

Ohja, ook een leuke, we vliegen met Nok Air. En Nok Air heeft vliegtuigen in de kleuren van Angry Birds en wij zitten in de groene. Ik weet niet meer wat de specialiteit van de groene vogel was (let me know), ik hoop alleen dat we onderweg geen groene biggetjes tegen komen ;-).

IMG_20230218_120402841-01

We komen dus aan in Bangkok, nemen wederom een taxi. Na 15 minuten wachten kregen we een chauffeur toegewezen en die bracht ons naar het hotel. Ik wist niet meer precies wat we hadden geboekt, maar het blijkt dus eigenlijk een best wel sjieke bedoeling te zijn (neehee, we zijn niet verwaand geworden). We zitten in een iets hipper deel van de stad met veel hoogbouw en iets minder toeristen (niet heel veel hoor). Het fijne aan dit hotel is er heel dichtbij een BTS station zit, een soort bovengrondse metro (op die betonnen brug op onderstaande foto) waarmee je wat makkelijker door de stad verplaatst.

IMG_20230218_151855151-01

We halen wederom een noedelsoepje voor de lunch. Dat is namelijk lekker, makkelijk en relatief veilig eten. Verder lopen we een rondje door de wijk en het valt me op dat er een hoop massage salons zijn waarvan ik het idee heb dat ze meer doen dan massages, maar wie ben ik om te oordelen? Ik ben ik, en ik oordeel graag, dus ik vind het gek en een beetje viezig aandoen.

Morgen gaan we weer op stap met Surin, de oom van Maz. Hij stond er op ons mee te nemen naar Pattaya. Dat is een stad aan de kust op ongeveer 2 uur rijden. Hij neemt ons mee naar een bloementuin, drijvende markt en natuurlijk even de stad in. Ik ben wederom benieuwd!

IMG_20230218_183659314-01

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade