Aankomst in Bangkok

1 februari 2023 - Bangkok, Thailand

We zijn aangekomen in Thailand na een lange reis met veel zitten. Op zich verliep de hele reis soepel, bus en trein ruimschoots gehaald. Zoals iedereen verwacht, was het vliegtuig niet bijzonder ruim voor een vent van bijna twee meter. Als ik een accordeon was, had ik elf uur achter elkaar muziek gemaakt.

Eenmaal op het vliegveld van Bangkok heb ik mijn eerste karma punten gescoord door het vinden van een telefoon op het toilet en deze inleveren bij de juiste instanties. De oom van Maz heeft ons opgehaald van het vliegveld en naar ons hotel gebracht waar we meteen kennis hebben gemaakt met spitsuur in Bangkok (lijkt gewoon op de Nederlandse hoor, gewoon een rij auto's die stil staat). Het schijnt dat ik die autorit van een uurtje als een klein kind in een speelgoedwinkel heb zitten kijken en wijzen naar alles wat ik gek vond: twaalf man, los achterin een pick-up truck met 120km/u, mensen die spontaan een extra rijbaan verzinnen (je had drie banen en je werd op de buitenste baan ingehaald via de denkbeeldige vierde baan) en het algehele gebrek aan verkeersregels (en ik dacht dat het de spinnen en slangen waren, waar ik bang voor moest zijn).

En nu hoor ik jullie denken, ja leuk allemaal, maar wij hebben zowat gewed op die eerste reactie(s) van je, wat was die nou!!?? Ik moet zeggen dat er geen foute antwoorden zijn gegeven en dat alle suggesties bij de eerste 5 zaten want: "Mijn hemel wat is het warm, ik wil een koud biertje, mijn benen strekken en waarom is iedereen hier zo klein?" was ongeveer de eerste zin die in mij op kwam. Deze werd al snel aangevuld met: "Waarom ruikt alles hier naar de keuken als Maz zich heeft lopen uitsloven?" (het ruikt hier dus alsof mensen wel kruiden durven te gebruiken).

IMG_20230201_193922357_HDR

Na een hoop 'firsts' van kleuter-Jarl, hebben we ons even opgefrist in het hotel, een klein dutje gedaan en zijn we op zoek gegaan naar iets te eten (jeej nog meer firsts...). Er zijn een hoop leuke dingen te zien (zoals bovenstaande tempel) en te eten. Maar niet als je moe bent, dus wij hebben een assortiment snacks gehaald bij de plaatselijke 7-11 (Een soort Appie-to-go) en dat ongegeneerd opgepeuzeld.

IMG_20230201_200107475

Morgen gaan we een aantal tempels in de brandende zon.. ik bedoel.. bij daglicht bekijken en daadwerkelijk ons best doen om een voedzame maaltijd binnen te krijgen. Tot dan!

1. Ruben:
    1 februari 2023
    Jaaaaa 7-11!! Tosties voor 50 cent - mocht je de rijst zat worden ;) Klinkt inderdaad als Bangkok! Geniet ervan met z'n tweeën - weltrusten.
  2. Jarl Everaart:
    2 februari 2023
    Jaa, die gaan we zeker weten nog een keer halen!
  3. Rita:
    1 februari 2023
    Klinkt als een echte, onvervalste (te verwachtte😅) cultuurshock! Have fun!